Frequently Asked Questions

Toelichting voor opdrachtgevers
Toelichting voor leveranciers
Neem contact op met de inhouse consultants van de Inhuurdesk Leeuwarden (085 – 300 12 60 / inhuur@inhuurdeskleeuwarden.nl), zij zullen je meenemen in het proces.
Als de medewerker uren heeft aangeboden ter goedkeuring ontvang je daar een e-mail bericht van. Je kunt via deze link direct de betreffende urenstaat openen en goed of afkeuren. Noteer bij afkeuren altijd de reden zodat er gepaste actie ondernomen kan worden.

Klik hier om te bekijken hoe het werkt.
Als er een aanvraag ter goedkeuring is aangeboden ontvang je daar een e-mail bericht van. In dit bericht staat onder andere de verwachte opdrachtwaarde. Je kunt via deze link direct de betreffende aanvraag openen en goed of afkeuren. Noteer bij afkeuren altijd de reden zodat er gepaste actie ondernomen kan worden.

Klik hier om te bekijken hoe het werkt.
Als er een opdracht ter goedkeuring is aangeboden ontvang je daar een e-mail bericht van. In dit bericht staat onder andere de definitieve opdrachtwaarde. Je kunt via deze link direct de betreffende opdracht openen en goed of afkeuren. Noteer bij afkeuren altijd de reden zodat er gepaste actie ondernomen kan worden.

Klik hier om te bekijken hoe het werkt (Planning & Control).

Klik hier om te bekijken hoe het werkt (Manager).
Wanneer de status van aangeboden kandidaten wordt gewijzigd naar 'ingediend bij klant' ontvang je een mail waarmee je in de aanbieding komt. Beoordeel de kandidaat via de knoppen rechts bovenin en voeg indien van toepassing een notitie toe. Je kunt ten alle tijden de aangeboden kandidaten in de Inhuurdesk inzien door naar 'aanvragen' te gaan en op het betreffende aanvraagnummer te klikken.

Klik hier om te bekijken hoe het werkt.
Als een opdracht wordt aangemaakt ontvangt de afdeling PSA een geautomatiseerd bericht met de benodigde informatie om de onboarding te starten.
Je registreert je uren wekelijks uiterlijk op de volgende maandagochtend. Na het inloggen klik je op 'urenstaten’ om vervolgens een nieuwe urenstaat aan te maken en ter goedkeuring aan jouw manager aan te bieden.

Klik hier om te bekijken hoe het werkt.
Als er een blokkade op het registreren van uren zit is het digitaal dossier niet op orde, ben je aan het werk middels een leverancier? Dan is de opdrachtbevestiging nog niet goedgekeurd. Een ZZP dossier heeft meerdere documenten, onder andere een Modelovereenkomst, VOG, CV en Uittreksel KVK. Als dit dossier niet tijdig op orde is kunnen er geen uren worden geregistreerd.
De overeenkomst wordt automatisch gegenereerd door de Inhuurdesk, de leverancier en/of ZZP’er dient deze te allen tijde online te accorderen. Er hoeft geen overeenkomst naar de Inhuurdesk of de Gemeente Leeuwarden te worden verzonden.
De inhuurdesk Leeuwarden werkt op basis van reversed billing, wat betekent dat iedere 6e kalenderdag na de facturatieperiode (maand of 4-weken) de factuur wordt opgemaakt. Als de factuur klaar staat ontvang je hier bericht van. Je kunt het factuurnummer aanpassen en indienen. Alleen goedgekeurde uren zullen op de factuur komen te staan. Je hoeft geen factuur naar de Inhuurdesk of de Gemeente Leeuwarden te versturen. Het is van belang om minstens met de blauwe lijn aangegeven gegevens in te vullen in jouw leveranciers account, anders is facturatie niet mogelijk.
De Inhuurdesk Leeuwarden werkt met het paid-when-paid principe, dit betekent dat de factuur na vervaldatum enkel wordt betaald als de Gemeente Leeuwarden de Inhuurdesk heeft betaald. De betaaltermijn tussen de Inhuurdesk Leeuwarden en de Gemeente Leeuwarden is 30 dagen.
De inhouse consultants van de Inhuurdesk Leeuwarden vragen deze voor je aan.
Klik onder het inlogscherm op 'Uw wachtwoord vergeten' of 'Uw inlognaam vergeten'. De gegevens worden toegezonden. Niet ontvangen? Check voor de zekerheid de map 'ongewenste items'.
Als je bent ingelogd kan je via 'mijn instellingen' en 'mijn handleidingen' alle beschikbare handleidingen inzien. Hier wordt altijd de meest up-to-date versie gepubliceerd.